Microinvest Форум Форуми Microinvest Форум
Microinvest Форум
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

Microinvest Invoice - фактуриране
Иди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Microinvest Форум Форуми -> Продукти
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
slavib



Регистриран на: 16 Ное 2010
Мнения: 1574

МнениеПуснато на: Съб Ное 24, 2018 17:22    Заглавие: Отговорете с цитат

Човек недей да спориш с мен - не съм го измислил аз - моля те спори с НАП
_________________
Документация
Счетоводен портал
Актуализации и дистанционен сервиз
0878443585
.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Щирлиц



Регистриран на: 05 Мар 2005
Мнения: 201

МнениеПуснато на: Съб Ное 24, 2018 18:32    Заглавие: Отговорете с цитат

slavib написа:
Човек недей да спориш с мен …


Аз зададох въпрос към Виктор, не към теб. Мисля, че той би могъл да хвърли малко светлина по въпроса.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Виктор Павлов
Microinvest
Microinvest


Регистриран на: 12 Авг 2002
Мнения: 19100

МнениеПуснато на: Пон Ное 26, 2018 11:12    Заглавие: Отговорете с цитат

В Наредба Н-18 пише, че изискването за софтуера за търговски обект се отнася за всички, които имат задължение да издават ФБ. Също така пише, че не е възможно един софтуер да отговаря и на едното и на другото изискване, тоест ще трябва да има 2 версии на софтуера.
_________________
Клиентите на Microinvest по света: http://www.microinside.ru
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Щирлиц



Регистриран на: 05 Мар 2005
Мнения: 201

МнениеПуснато на: Пон Ное 26, 2018 11:22    Заглавие: Отговорете с цитат

Виктор Павлов написа:
… ще трябва да има 2 версии на софтуера.


Това звучи логично.

Обаче ако софтуера е само за издаване на фактура (прост заместител на хартиения кочан с фактури), както въпросната табличка под Excel, или друго подобно, и не може да извършва "Продажба" в пълния смисъл с избор на стока от номенклатурен списък, не проследява количества и прочие - дали попада под определението за "Софтуер за управление на продажбите"? От една страна в такъв софтуер няма проследяемост на стоките, но от друга - в редовете на фактурата се вписват данни за стоки.

Ако такъв софтуер излиза извън определението - става лесно: Invoice Pro Lite.
Very Happy
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Виктор Павлов
Microinvest
Microinvest


Регистриран на: 12 Авг 2002
Мнения: 19100

МнениеПуснато на: Пон Ное 26, 2018 11:40    Заглавие: Отговорете с цитат

Има писмо на НАП, че този софтуер попада под изискването за издаване на документ и затова трябва да се лицензира. НАП третират този процес (фактуриране) като продажба.
_________________
Клиентите на Microinvest по света: http://www.microinside.ru
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Щирлиц



Регистриран на: 05 Мар 2005
Мнения: 201

МнениеПуснато на: Пон Ное 26, 2018 11:45    Заглавие: Отговорете с цитат

Разбирам.

Тогава какво ще стане с https://invoicepro.bg/ ? Затваряне на сайта, или ще се разработва вариант за връзка с касов апарат?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Виктор Павлов
Microinvest
Microinvest


Регистриран на: 12 Авг 2002
Мнения: 19100

МнениеПуснато на: Пон Ное 26, 2018 13:36    Заглавие: Отговорете с цитат

Вариант е разработен, вижте www.micro.bg
_________________
Клиентите на Microinvest по света: http://www.microinside.ru
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
asennt



Регистриран на: 12 Юли 2013
Мнения: 1

МнениеПуснато на: Съб Дек 01, 2018 22:34    Заглавие: Отговорете с цитат

Защо никой не коментира за противоречията между ЗДДС и Наредба Н-18?? Наредбата /чл. 3.(1), прави изключение за платежни услуги /наложен платеж/, с което противоречи на чл. 118 (1) от ЗДДС.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Виктор Павлов
Microinvest
Microinvest


Регистриран на: 12 Авг 2002
Мнения: 19100

МнениеПуснато на: Пон Дек 03, 2018 09:46    Заглавие: Отговорете с цитат

Вие коментирате. Пуснете официално писмо в НАП. Ние не можем да анализираме цялата нормативна база.
_________________
Клиентите на Microinvest по света: http://www.microinside.ru
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Щирлиц



Регистриран на: 05 Мар 2005
Мнения: 201

МнениеПуснато на: Пон Дек 17, 2018 21:47    Заглавие: Отговорете с цитат

https://youtu.be/NX5C-1bm7Gk?t=22217

https://youtu.be/NX5C-1bm7Gk?t=23310
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Щирлиц



Регистриран на: 05 Мар 2005
Мнения: 201

МнениеПуснато на: Нед Дек 30, 2018 17:37    Заглавие: Отговорете с цитат

В този ред, излиза, че в случаите, когато се издава фактура от офис след фактически извършена продажба например от мобилен търговски обект или друг физически обект на фирмата, където няма функционалност за фактуриране - следва, че софтуера за фактуриране в офиса НЕ е СУПТО, а дори информацията от продажбата от мобилен търговски обект да бъде въведена впоследствие в търговски софтуер находящ се в офис на фирмата - също не следва въпросния софтуер да бъде свързан към фискално устройство, а записа на въведената в търговския софтуер продажба следва да бъде приключван като "Платено с мобилно устройство", а не "В брой", за да не се издава още една касова бележка за въпросната продажба.

Остава нерешен въпроса как на едно работно място (например Склад Про) ще може да се обслужват две или повече различни фирми. Имам такива клиенти, склад за търговия на едро, работят с две отделни фирми, като са разделили по някакъв си техен критерии асортимента, но на касата работи само един човек, компютъра е един, търговския софтуер е един, и са с две отделни бази-данни и два касови апарата - по един за всяка фирма.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Виктор Павлов
Microinvest
Microinvest


Регистриран на: 12 Авг 2002
Мнения: 19100

МнениеПуснато на: Сря Яну 09, 2019 15:30    Заглавие: Отговорете с цитат

Звучи логично, но ще се опитаме да уточним това с хора от НАП.
_________________
Клиентите на Microinvest по света: http://www.microinside.ru
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
dmicro



Регистриран на: 22 Май 2012
Мнения: 96

МнениеПуснато на: Сря Яну 09, 2019 21:04    Заглавие: Отговорете с цитат

Ситуацията един компютър с две фирми и два касови апарата е доста често срещана. Може би 10 - 20 %
Доста често фирмите по различни причини използват този начин.
Ще бъде наистина добре да бъде даден отговор на въпроса.
Може би ако информацията за фискалното устройство се записва в самата база на фирмата то при приключване между фирмите няма да има технически проблем едната фирма да работи с един касов апарат а другата с друг.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Виктор Павлов
Microinvest
Microinvest


Регистриран на: 12 Авг 2002
Мнения: 19100

МнениеПуснато на: Чет Яну 10, 2019 15:15    Заглавие: Отговорете с цитат

Задайте въпрос към НАП за да отговорят и те по този въпрос.
_________________
Клиентите на Microinvest по света: http://www.microinside.ru
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
azrod



Регистриран на: 17 Май 2008
Мнения: 1652
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Нед Яну 13, 2019 22:45    Заглавие: Отговорете с цитат

dmicro написа:
Ситуацията един компютър с две фирми и два касови апарата е доста често срещана. Може би 10 - 20 %
Доста често фирмите по различни причини използват този начин.
Ще бъде наистина добре да бъде даден отговор на въпроса.
Може би ако информацията за фискалното устройство се записва в самата база на фирмата то при приключване между фирмите няма да има технически проблем едната фирма да работи с един касов апарат а другата с друг.

Доста фирми ще видят съществени проблеми с точно този начин на работа. Да припомним, че в наредбата пише как се формира номера на продажбата - номер фискално устройство+номер на оператор+номер продажба.
В тоя ред на мисли назначени ли са операторите и в двете фирми, че да имат право да пускат документи и в двете бази?! Или изискването за оператори с три имена и парола е само прах в очите...
_________________
CompAssist BG - дистрибутор на Microinvest за Пловдив
Стари версии на програмите изпращам само на мои клиенти!
d.chukalov@compassistbg.com
0877/399177
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    Microinvest Форум Форуми -> Продукти All times are EET (Източна Европа)
Иди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Страница 4 от 5

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov