Microinvest Форум Форуми Microinvest Форум
Microinvest Форум
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

Допитване към счетоводните къщи…

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Microinvest Форум Форуми -> Предложения
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
Щирлиц



Регистриран на: 05 Мар 2005
Мнения: 254

МнениеПуснато на: Чет Апр 11, 2019 22:06    Заглавие: Допитване към счетоводните къщи… Отговорете с цитат

Как мислите, дали е добре да се постави стандарт за формата, съдържанието и разположението на данните върху фактурите?

От много години няма стандартен формуляр как трябва да изглежда фактурата, и съответно се появиха разнородни вариации, голяма част от които при обработката трябва да се търси къде е номера, къде датата, и т.н. данни. В частност получавам за обработка фактури, отпечатани от неправилно конфигурирани регионални настройки на операционната система, и датите им се получават във вида: "xx/xx/xxxx", и ако се случи така, че датата и месеца са по-малки или равни на 12 - не може да се разбере дали е грешен разделителя или настройката е "mm/dd/yyyy".

Сега е момент, в който се правят глобални промени в софтуерните продукти, и предстоят още допълнения и/или изменения в закона. Би могло да се вмести и този въпрос в законодателството, ако поне известна част от колегите са на същото мнение.

Също така мястото за прикачване на касовия бон към фактурите би могло да се уточни къде да бъде. При мен повечето фактури пристигат със закачен касов бон отпред, и са чести случаите, когато с телбода е уцелен я номера, я датата на фактурата, и пречи. … Ако касовия бон се закачва на гърба на фактурата, в дясната част - много лесно може да се прочете, като само се обърне тази част на фактурата, но така няма да закрива важни данни, и да пречи както на обработката, така и на евентуалното копиране на фактурата на копирна машина или скенер.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Виктор Павлов
Microinvest
Microinvest


Регистриран на: 12 Авг 2002
Мнения: 19759

МнениеПуснато на: Пет Апр 12, 2019 08:24    Заглавие: Отговорете с цитат

Това звучи много добро като предложение, но вероятно трябва да бъде отправено към НАП.
_________________
Клиентите на Microinvest по света: http://www.microinside.ru
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
mn



Регистриран на: 23 Фев 2004
Мнения: 635
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Сря Апр 24, 2019 21:19    Заглавие: Отговорете с цитат

Скоро умувах по въпроса и дори стигам до по-кардинални идеи - да се дефинира препоръчителен формат за обмен при издаване на фактури кодиран с QR код.Така поне основните данни могат да се осчетоводяват с едно натискане на баркод скенера. За фактури свързани с услуги, това ще е осчетоводяване на 90%. Ще спести много време.

Мислех да повдигна въпроса след приключването, но темата на колегата ме заинтригува.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Виктор Павлов
Microinvest
Microinvest


Регистриран на: 12 Авг 2002
Мнения: 19759

МнениеПуснато на: Сря Апр 24, 2019 22:14    Заглавие: Отговорете с цитат

QR кодът е ограничен като обем и не върши работа. Пробвайте да вмъкнете една фактура с 10 стоки и техните количество и цена, при задължителните основни параметри на фактурата.

Вместо това ние вече сме изградили система за обмен между произволни продукти чрез универсален формат и скоро ще я обявим официално.
_________________
Клиентите на Microinvest по света: http://www.microinside.ru
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
mn



Регистриран на: 23 Фев 2004
Мнения: 635
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Чет Апр 25, 2019 10:22    Заглавие: Отговорете с цитат

Напълно сте прав в отраничението, но дори информацията за дата, номер, контрагент /име, ЕИК, банкова сметка/ ще ни спести 50 % от работата. Пък и удобството при сканиране ще е по-голямо в сравнение с импорт на единични документи.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Виктор Павлов
Microinvest
Microinvest


Регистриран на: 12 Авг 2002
Мнения: 19759

МнениеПуснато на: Чет Апр 25, 2019 15:53    Заглавие: Отговорете с цитат

А втората част от написаното не изглежда ли по-интересна? Например се появява съобщение:
Имате 63 документа за автоматично осчетоводяване, как бихте желали да ги обработите:
- Ще ги импортирам с автоматична групова обработка;
- Ще ги импортирам с ръчно потвърждение;
- Ще ги въведа ръчно както е било през 1992 година.
_________________
Клиентите на Microinvest по света: http://www.microinside.ru
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
mn



Регистриран на: 23 Фев 2004
Мнения: 635
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Чет Апр 25, 2019 17:29    Заглавие: Отговорете с цитат

Всичко е според зависи...
за продажбите съм съгласен - това и сега го практикуваме.

За покупките обаче, документите идват от различни фирми, един по един, различни системи за фактуриране и не виждам как може дасе прави цалостен импорт.
В някои случи да - ако има множество документи от един доставчик и той благоволи да направи експорт.

Основното губене на време е при контиране на покупките.

Хубаво е да поставите въпроса пред счетоводната общност.

Весели празници
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Виктор Павлов
Microinvest
Microinvest


Регистриран на: 12 Авг 2002
Мнения: 19759

МнениеПуснато на: Чет Апр 25, 2019 18:07    Заглавие: Отговорете с цитат

От тук разбирам, че ако данните са в QR код, то всичко е супер, но ако данните са през интелигентен електронен сървърен обмен, същото нещо не работи?!? Въпреки, че второто позволява много повече възможности.

Весели празници.
_________________
Клиентите на Microinvest по света: http://www.microinside.ru
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
mn



Регистриран на: 23 Фев 2004
Мнения: 635
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Чет Апр 25, 2019 21:50    Заглавие: Отговорете с цитат

Предполагам, че с централизиран сървар ще е по-добре, но все още не мога да схана цялостната идея - как във въпросната машина ще се появят данни за издадените към нас фактури на фирма Х работеща с програма У. ?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Виктор Павлов
Microinvest
Microinvest


Регистриран на: 12 Авг 2002
Мнения: 19759

МнениеПуснато на: Чет Апр 25, 2019 23:04    Заглавие: Отговорете с цитат

Програма Y качва документите на сървър Z за клиент X.
_________________
Клиентите на Microinvest по света: http://www.microinside.ru
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Щирлиц



Регистриран на: 05 Мар 2005
Мнения: 254

МнениеПуснато на: Пет Апр 26, 2019 12:36    Заглавие: Отговорете с цитат

Обмена на информация за фактурите е доста разтеглива тема, като се има предвид, че различните производители на софтуер имат различни мнения по въпроса за протокола за обмен.

Преди години опитвах да пробутам предложение в НАП за обратна информация от ДДС регистрите, които всички регистрирани по ЗДДС фирми предават до 14-то число на следващия месец, но нищо не се получи. Имам написана програма, която прави разбивка на дневник "Продажби", и групира продажбите по контрагенти във файлове, удобни за изпращане по мейл, с имена на файловете, съдържащи булстатите на издател, получател и период. Целта ми беше получателите на тези фактури да получават и по мейл списък с получени фактури от най-различни техни бизнес партньори, и да може по-лесно да се осчетоводяват, и най-важното - да има контрол, и да се спрат случаите на "изчезнали фактури". Имахме такъв случай, издадени фактури на една от фирмите, които обслужвам, които фактури никога не са пристигали в тая фирма (и съответните стоки също), но в регистрите на НАП са вписани от издателя на фактурите, нашия човек нямаше как да докаже, че не е получавал такива стоки, и накрая стана така, че му написаха АКТ.

Ся таз тема я отворих единствено по причина, че при обработката на нашарени по всевъзможен начин фактури - ми отнема повече време да търся къде са написани данните за фактурата, отколкото да ги въведа в компютъра. Преди мноооого години имаше стандарт за фактурите, ся вече няма, и дизайнерите работят с пълна пара. Все пак се касае за документи с финансови данни, би трябвало да е регламентирано как трябва да изглежда. Както в Наредба 18 има точно описание как трябва да изглежда един касов бон, така може да се допълни и в съответния закон (вероятно в Закон за счетоводството) и как трябва да изглежда една фактура. Пък който иска да привлече вниманието на контрагентите си с някакви шарени работи - да си напечата рекламни брошури. Някои фирми използват гърба на фактурата за рекламно място, което даже е по-добър вариант - пести хартия, и на гърба няма да пречи.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Виктор Павлов
Microinvest
Microinvest


Регистриран на: 12 Авг 2002
Мнения: 19759

МнениеПуснато на: Чет Май 02, 2019 10:12    Заглавие: Отговорете с цитат

Изчакайте малко и ще прецените дали нашето решение ви подхожда.
_________________
Клиентите на Microinvest по света: http://www.microinside.ru
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    Microinvest Форум Форуми -> Предложения All times are EET (Източна Европа)
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov