Microinvest Форум Форуми Microinvest Форум
Microinvest Форум
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

Самоархивиране на базата при преход от 23 към 24 версия
Иди на страница 1, 2  Следваща
 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Microinvest Форум Форуми -> ТРЗ и ЛС Pro
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
experta_biz



Регистриран на: 19 Дек 2013
Мнения: 666

МнениеПуснато на: Сря Юни 21, 2017 15:36    Заглавие: Самоархивиране на базата при преход от 23 към 24 версия Отговорете с цитат

След актуализация до последната версия 2.00.024 забелязах странно поведение на Микроинвест ТРЗ и ЛС Про. При всяко стартиране програмата "увисва" за 10-15 секунди и след това върви нормално. Чак сега установих, че при стартиране и преминаване от 23 към 24 версия програмата автоматично прави архив на работната база в указания във Файл --- Архивиране на фирма път. Не би трябвало да е така. Променете пътя да бъде работния плот и ще видите как архивите се нижат един след друг ...
Моля да го погледнете и да го коригирате.
_________________
Веселин Димов
https://www.experta.biz
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Иво Иванов
Microinvest
Microinvest


Регистриран на: 21 Мар 2015
Мнения: 19

МнениеПуснато на: Сря Юни 21, 2017 16:34    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте,
Правилно сте разбрали, че забавянето се случва от създаването на архив на базата. Този архив е на данните преди конверсия и се създава с цел запазване на данни, в случай че по време на конверсия се случи непредвидена ситуация и се загубят част от данните. Архив се създава еднократно на база, преди тя да премине конверсия.
Архивите се създават в папката, в която потребителя е избрал последно да се създаде архив от меню Файл->Архивиране. Този път може да се променя. По подразбиране е: C:\Users\{потребителско име*}\Documents\Microinvest. Като {потребителско име} е текущият потребитрел на операционната система.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
experta_biz



Регистриран на: 19 Дек 2013
Мнения: 666

МнениеПуснато на: Чет Юни 22, 2017 17:37    Заглавие: Отговорете с цитат

За съжаление такова забавяне се получава всеки път, когато стартирам програмата, която не съм ползвал 30 мин. примерно. И то при бази, преминали на 24 версия.
Моля колеги да споделят дали и при тях се случва нещо подобно.
_________________
Веселин Димов
https://www.experta.biz
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Виктор Павлов
Microinvest
Microinvest


Регистриран на: 12 Авг 2002
Мнения: 20964

МнениеПуснато на: Пет Юни 23, 2017 09:07    Заглавие: Отговорете с цитат

Трябва отдалечен достъп до системата. Аз пробвах същото и не наблюдавам такова поведение.

Архивите на локален диск ли ги правите или на отдалечен?
Колко са базите от данни като брой?
_________________
Клиентите на Microinvest по света: http://www.microinside.ru
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
nike



Регистриран на: 03 Ное 2010
Мнения: 55

МнениеПуснато на: Пет Юни 23, 2017 09:10    Заглавие: Отговорете с цитат

Потвърждавам.
Направени архиви между 16.06-23.06 при стартиране на програмата
лагва за 20 сек дори при затваряне и отваряне в рамките на 10 сек.

п.с. Горе в бара "Микроинвест ТРЗ Про (Not responding) и след 20-тина сек всичко е ОК
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
slavib



Регистриран на: 16 Ное 2010
Мнения: 1597

МнениеПуснато на: Пет Юни 23, 2017 09:38    Заглавие: Отговорете с цитат

В посочената по горе папка създават ли се архиви с текущата дата ?
_________________
Документация
Счетоводен портал
Актуализации и дистанционен сервиз
0878443585
.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
nike



Регистриран на: 03 Ное 2010
Мнения: 55

МнениеПуснато на: Пет Юни 23, 2017 09:53    Заглавие: Отговорете с цитат

Да.
Архивът е създаден. Не създава нов. Това при преминаване на една версия към друга е ясно. Не става въпрос при преминаване на една база към друга, а при първоначално стартиране на самата програма. Отварям-зависва-Ок. Затварям-отварям-зависва-ОК.
Не че е нещо съществено, защото след стартирането и изчакването всичко е ОК, ама в предишните версии това го нямаше.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Виктор Павлов
Microinvest
Microinvest


Регистриран на: 12 Авг 2002
Мнения: 20964

МнениеПуснато на: Пет Юни 23, 2017 10:27    Заглавие: Отговорете с цитат

В първото написано има предположение, че проблемът се появява при конверсия на базата.
В последното написано има друго предположение, което не е свързано с първото.

Вероятно има друга причина.
Пробвайте с включен/изключен Internet.
Колко бази имате на указания SQL сървър?
_________________
Клиентите на Microinvest по света: http://www.microinside.ru
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Иво Иванов
Microinvest
Microinvest


Регистриран на: 21 Мар 2015
Мнения: 19

МнениеПуснато на: Пет Юни 23, 2017 12:25    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте,
Така нареченото зависване се появява, защото програмата проверява за промени по текущата версия (bugfix), като се свързва с отдалечен сървър. Това е функционалност, която в момента се развива и се тества.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
experta_biz



Регистриран на: 19 Дек 2013
Мнения: 666

МнениеПуснато на: Пет Юни 23, 2017 13:19    Заглавие: Отговорете с цитат

Иво Иванов написа:
Здравейте,
Така нареченото зависване се появява, защото програмата проверява за промени по текущата версия (bugfix), като се свързва с отдалечен сървър. Това е функционалност, която в момента се развива и се тества.

Тази проверка си се прави от години. При пускане се прави проверка за нова версия и ако има такава излиза съобщение за нейното наличие. Но проверката не оказваше влияние върху работата на програмата.
Ако става въпрос за нова функция е редно да си я направите и тествате локално. И като е готова да я предоставите на потребителите за ползване, а не да чакате кой за каква грешка ще съобщи, че да доразвивате.

Малко е странно г-н Павлов да не знае за новата функционалност и да изказва предположения ... Броят на базите е същият - без промяна като и пир версия 23.
_________________
Веселин Димов
https://www.experta.biz
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
nike



Регистриран на: 03 Ное 2010
Мнения: 55

МнениеПуснато на: Пет Юни 23, 2017 14:36    Заглавие: Отговорете с цитат

Иво Иванов написа:
която в момента се развива и се тества.


ОК

п.с. Би било добре /за вас едва ли/ при деактивиране в настройките на проверка за нови версии да се "шунтира" и асинхронен.таргет.пак.четири, за да си дойде всичко като предишните версии.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Петя Лозанова
Microinvest
Microinvest


Регистриран на: 22 Дек 2014
Мнения: 302

МнениеПуснато на: Пет Юни 23, 2017 14:39    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте,
"Тази проверка" е съвсем различна от новата проверка. Реални резултати ще видите, ако версия 2.00.024 има bugfix (което се надяваме, че няма да се случи). Идеята е фикса да се качва автоматично, без да се налага намеса на потребителя. Функционалността е тествана месеци наред в наши условия и вече е пусната за официално ползване от клиенти. На този етап няма как да видите ползите от нея Smile . В следваща версия ще променим начина на проверка за fix - версия и няма да имате "зависване" на програмата.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
nike



Регистриран на: 03 Ное 2010
Мнения: 55

МнениеПуснато на: Съб Юни 24, 2017 19:44    Заглавие: Отговорете с цитат

Вие си знаете защо вкарвате клиентски сървизи, но счетоводните ви програми вървят толкова гладко за целите си.

Искам да попимат ,зщо при всеки нов ъпдейт на делта про и трз про се сваля и приракузетс софтуер, който е 5-6 пъти по-голям (няма къде повече компресия) от реалния ъпдейт на програмата.
Когато ъпдейтвам като потребител първо деинсталирам делта или трз, но помощния остава (нямам идея , но дори и 70-80% от потребителите ви да ползват интенгрирания помощен в инсталационния файл при първа инсталация те вече са го инсталирали).
Като потребител се питам защо при всеки нов ъпдейт е необходимо да свалям и съхранявам компресиран файл с размер 330 МБ, като реално програмата е 50-60 МБ компресирана ? При доунлода на нсталационния
заради приракузетса сте разграничили потребителите на 32б и 64б ОС. Дайте ни възможност при ъпедйт да сваляме само реалния софтуер (без интенгрирани ес кю ел, нет.фрам, сап репорт и т.н. ) - като трета опция при сваляне.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Виктор Павлов
Microinvest
Microinvest


Регистриран на: 12 Авг 2002
Мнения: 20964

МнениеПуснато на: Нед Юни 25, 2017 18:06    Заглавие: Отговорете с цитат

Причината е много проста - не е ясно каква е клиентската машина, върху която инсталирате, какво има върху нея и какво няма. Като пример:
1. От много стара версия на Microinvest Делта Pro към по-нова има вероятност да няма инсталиран SAP Crystal Reports;
2. Често клиенти деинсталират SQL Native Client, това е ежедневие;
3. Има машини с .NET без необходимите SP версии, какво да се прави в този случай?

И сега най-важния въпрос: какво точно ви притеснява? Според мой добър познат, администратор в най-голямата Internet мрежа в София, клиентите свалят по много GB на месец и отдавна в България няма проблем с обемите от информация.
Също така, една елементарна реклама на Телеком ви дава по 120 GB трафик на месец към облачна услуга.

Още няколко примера:
1. В дистрибутивите ISO пакети на SQL сървърите се съдържат всички пререквизити;
2. Разгледайте системи като www.qlik.com и руското 1С. Там всичко е в един инсталатор;
3. Масова практика е да се дава "Redistributable Installer" или "Portable Installer", които не се нуждаят от допълнителни компоненти за инсталацията.
_________________
Клиентите на Microinvest по света: http://www.microinside.ru
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
nike



Регистриран на: 03 Ное 2010
Мнения: 55

МнениеПуснато на: Пон Юни 26, 2017 06:54    Заглавие: Отговорете с цитат

Виктор Павлов написа:
И сега най-важния въпрос: какво точно ви притеснява?


На семинар бихте могли да направите бърза анкета с въпрос

Нов ъпдейт на програма. Коя от двете опции ще изберете за вашия компютър?

1. Централно работно място означава, че ще бъде инсталиран и конфигуриран МS SQL Server за съхранение на базата данни.
Изберете тази опция, ако ще използвате програмата като самостоятелно работно място.
Този компютър може да е централно работно място и към него да се свързват други работни места.

2. Допълнително работно място означава, че няма да бъде инсталирана и конфигурирана база данни.
Изберете тази опция, само и единствено ако ще използвате програмата като допълнително работно място в мрежа, което се свързва към база данни на друг сървър.

3. Вашият компютър е свързан в мрежа Да/Не
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    Microinvest Форум Форуми -> ТРЗ и ЛС Pro All times are EET (Източна Европа)
Иди на страница 1, 2  Следваща
Страница 1 от 2

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov