Microinvest Форум Форуми Microinvest Форум
Microinvest Форум
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

Проблем с връзката към касов апарат Датекс DP-150

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Microinvest Форум Форуми -> СУПТО
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
lasho



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 61

МнениеПуснато на: Сря Дек 21, 2022 12:44    Заглавие: Проблем с връзката към касов апарат Датекс DP-150 Отговорете с цитат

Здравейте,

Казусът е следният – смених компютъра с нов. Новият е с Windows 10 Pro. Инсталирах и последната версия на Склад Про СУПТО варианта (3.07.065/101 от 02.12.2022). Обаче се появи проблем с връзката към касовият апарат. Касовият апарат е Датекс DP-150. Свързан е с преходник от USB към COM порт.

Проблема е че си „забравя“ серийният номер на устройството. По няколко пъти на ден трябва да влизам в настройките на програмата и ръчно да въвеждам серийният номер на касовият апарат. В противен случай не печата касови бонове. Отчетите ги печата без проблем.

Също така в програмата има дефинирани 2 бр. оператори/потребители. Единият е с права на Собственик, а другият на Администратор. Когато се въведе серийният номер на касовият апарат от единият потребител той може да работи с него, но като влезе другият потребител той няма въведен сериен номер на касовият апарат и не може да издава касови бонове. Т.е. при всяка смяна на оператора съответният трябва първо да си въвежда в настройките номера на касовия апарат, за да може да работи.

Бихте ли съдействали по този казус.

п.п. Базата данни е на Access.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
rivsystems



Регистриран на: 15 Яну 2008
Мнения: 197
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Сря Дек 21, 2022 13:17    Заглавие: Отговорете с цитат

Слагай RS232 (COM) порт.
_________________
Рив системс ООД
Пловдив, бул.Васил Априлов 24
тел.032/620-965

Linux решения!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
lasho



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 61

МнениеПуснато на: Сря Дек 21, 2022 13:24    Заглавие: Отговорете с цитат

Компютъра си има фабричен COM порт, но с него проблемите са по-големи.
Въобще не иска да печата касови бонове нито тестови бонове. Само отчетите се печатаха. Реших, че има някакъв проблем с порта и затова купих кабел от USB към COM. С него поне работи някакси.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
rivsystems



Регистриран на: 15 Яну 2008
Мнения: 197
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Сря Дек 21, 2022 15:47    Заглавие: Отговорете с цитат

С предишният компютър проблеми имало ли е?
_________________
Рив системс ООД
Пловдив, бул.Васил Априлов 24
тел.032/620-965

Linux решения!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
lasho



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 61

МнениеПуснато на: Чет Дек 22, 2022 07:51    Заглавие: Отговорете с цитат

Не. Нямаше. Но той беше с Windows 7.

Ей сега ме изненада гадината. Пускам го преди малко - номера е там. Влизам с другия оператор и той си има номера. Влизам пак с първия - номера още си е там. Току виж се оправил някак си от само себе си Smile Ще следя какво ще се случи през деня. Много странна работа.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
lasho



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 61

МнениеПуснато на: Чет Дек 22, 2022 11:34    Заглавие: Отговорете с цитат

Мммм дааа, малко прибързана радост беше. Продължава с номерата.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
rivsystems



Регистриран на: 15 Яну 2008
Мнения: 197
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Чет Дек 22, 2022 16:53    Заглавие: Отговорете с цитат

Инсталирай програмата на Датекс FDInit и виж с нея има ли връзка
_________________
Рив системс ООД
Пловдив, бул.Васил Априлов 24
тел.032/620-965

Linux решения!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
lasho



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 61

МнениеПуснато на: Пет Дек 23, 2022 11:36    Заглавие: Отговорете с цитат

Стартирах програмата. Резултата е следният:

1. На COM6, който е с кабела USB към COM, с програмата на Датекс няма връзка. Но Склад Про печата касови бонове след ръчно въвеждане на номера на касовият апарат.

2. На COM1, който си е на дъното на компютъра, програмата на Датекс установява връзка. Склад Про автоматично "видя" номера на касовият апарат. Пусна стокова разписка, като и присвой съответното УНП и пусна касов бон. Това с потребител 1.

С потребител 2 серииният номер също си се виждаше в настройките. Пусна стокова разписка, като и присвой съответното УНП и пусна касов бон. Касовата бележка обаче заби по средата. Наложи се да затворя касовият бон от клавиатурата на касовият апарат. И така 3 пъти.

Смених на потребител 1 и след коригиране на разплащането пуснах ново такова. Излезе касов бон с нулева стойност.

Смених връзката пак на COM6. Влязох с потребител 2. Въведох ръчно серийният номер и след коригиране на разплащането пуснах ново такова. Излезе коректен касов бон.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Виктор Павлов
Microinvest
Microinvest


Регистриран на: 12 Авг 2002
Мнения: 22300

МнениеПуснато на: Пет Дек 23, 2022 12:47    Заглавие: Отговорете с цитат

Когато прецените, свържете се с мен на 0888 344 304 за да решим въпроса за 1-2 минути.
_________________
Клиентите на Microinvest по света: http://www.microinside.ru
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
lasho



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 61

МнениеПуснато на: Вто Яну 03, 2023 12:23    Заглавие: Отговорете с цитат

Проблема е решен още на 23.12. благодарение на Виктор Павлов. Изчаках няколко дни преди да пиша, за да видя дали всичко ще остане ОК.

Оказа се, че проблема е в скоростта на COM на касовият апарат. Със сервизният техник я намалихме от 115200 на 38400 и всичко си дойде на мястото.

Благодаря на Виктор Павлов и на rivsystems за помощта!!!


Успешна Нова година на всички!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    Microinvest Форум Форуми -> СУПТО All times are EET (Източна Европа)
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov