Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
lasho
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 61
|
Пуснато на: Сря Дек 21, 2022 12:44 Заглавие: Проблем с връзката към касов апарат Датекс DP-150 |
|
|
Здравейте,
Казусът е следният – смених компютъра с нов. Новият е с Windows 10 Pro. Инсталирах и последната версия на Склад Про СУПТО варианта (3.07.065/101 от 02.12.2022). Обаче се появи проблем с връзката към касовият апарат. Касовият апарат е Датекс DP-150. Свързан е с преходник от USB към COM порт.
Проблема е че си „забравя“ серийният номер на устройството. По няколко пъти на ден трябва да влизам в настройките на програмата и ръчно да въвеждам серийният номер на касовият апарат. В противен случай не печата касови бонове. Отчетите ги печата без проблем.
Също така в програмата има дефинирани 2 бр. оператори/потребители. Единият е с права на Собственик, а другият на Администратор. Когато се въведе серийният номер на касовият апарат от единият потребител той може да работи с него, но като влезе другият потребител той няма въведен сериен номер на касовият апарат и не може да издава касови бонове. Т.е. при всяка смяна на оператора съответният трябва първо да си въвежда в настройките номера на касовия апарат, за да може да работи.
Бихте ли съдействали по този казус.
п.п. Базата данни е на Access. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
rivsystems
Регистриран на: 15 Яну 2008 Мнения: 197 Местожителство: Пловдив
|
Пуснато на: Сря Дек 21, 2022 13:17 Заглавие: |
|
|
Слагай RS232 (COM) порт. _________________ Рив системс ООД
Пловдив, бул.Васил Априлов 24
тел.032/620-965
Linux решения! |
|
Върнете се в началото |
|
 |
lasho
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 61
|
Пуснато на: Сря Дек 21, 2022 13:24 Заглавие: |
|
|
Компютъра си има фабричен COM порт, но с него проблемите са по-големи.
Въобще не иска да печата касови бонове нито тестови бонове. Само отчетите се печатаха. Реших, че има някакъв проблем с порта и затова купих кабел от USB към COM. С него поне работи някакси. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
rivsystems
Регистриран на: 15 Яну 2008 Мнения: 197 Местожителство: Пловдив
|
Пуснато на: Сря Дек 21, 2022 15:47 Заглавие: |
|
|
С предишният компютър проблеми имало ли е? _________________ Рив системс ООД
Пловдив, бул.Васил Априлов 24
тел.032/620-965
Linux решения! |
|
Върнете се в началото |
|
 |
lasho
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 61
|
Пуснато на: Чет Дек 22, 2022 07:51 Заглавие: |
|
|
Не. Нямаше. Но той беше с Windows 7.
Ей сега ме изненада гадината. Пускам го преди малко - номера е там. Влизам с другия оператор и той си има номера. Влизам пак с първия - номера още си е там. Току виж се оправил някак си от само себе си Ще следя какво ще се случи през деня. Много странна работа. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
lasho
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 61
|
Пуснато на: Чет Дек 22, 2022 11:34 Заглавие: |
|
|
Мммм дааа, малко прибързана радост беше. Продължава с номерата. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
rivsystems
Регистриран на: 15 Яну 2008 Мнения: 197 Местожителство: Пловдив
|
Пуснато на: Чет Дек 22, 2022 16:53 Заглавие: |
|
|
Инсталирай програмата на Датекс FDInit и виж с нея има ли връзка _________________ Рив системс ООД
Пловдив, бул.Васил Априлов 24
тел.032/620-965
Linux решения! |
|
Върнете се в началото |
|
 |
lasho
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 61
|
Пуснато на: Пет Дек 23, 2022 11:36 Заглавие: |
|
|
Стартирах програмата. Резултата е следният:
1. На COM6, който е с кабела USB към COM, с програмата на Датекс няма връзка. Но Склад Про печата касови бонове след ръчно въвеждане на номера на касовият апарат.
2. На COM1, който си е на дъното на компютъра, програмата на Датекс установява връзка. Склад Про автоматично "видя" номера на касовият апарат. Пусна стокова разписка, като и присвой съответното УНП и пусна касов бон. Това с потребител 1.
С потребител 2 серииният номер също си се виждаше в настройките. Пусна стокова разписка, като и присвой съответното УНП и пусна касов бон. Касовата бележка обаче заби по средата. Наложи се да затворя касовият бон от клавиатурата на касовият апарат. И така 3 пъти.
Смених на потребител 1 и след коригиране на разплащането пуснах ново такова. Излезе касов бон с нулева стойност.
Смених връзката пак на COM6. Влязох с потребител 2. Въведох ръчно серийният номер и след коригиране на разплащането пуснах ново такова. Излезе коректен касов бон. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
Виктор Павлов Microinvest

Регистриран на: 12 Авг 2002 Мнения: 22300
|
Пуснато на: Пет Дек 23, 2022 12:47 Заглавие: |
|
|
Когато прецените, свържете се с мен на 0888 344 304 за да решим въпроса за 1-2 минути. _________________ Клиентите на Microinvest по света: http://www.microinside.ru |
|
Върнете се в началото |
|
 |
lasho
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 61
|
Пуснато на: Вто Яну 03, 2023 12:23 Заглавие: |
|
|
Проблема е решен още на 23.12. благодарение на Виктор Павлов. Изчаках няколко дни преди да пиша, за да видя дали всичко ще остане ОК.
Оказа се, че проблема е в скоростта на COM на касовият апарат. Със сервизният техник я намалихме от 115200 на 38400 и всичко си дойде на мястото.
Благодаря на Виктор Павлов и на rivsystems за помощта!!!
Успешна Нова година на всички! |
|
Върнете се в началото |
|
 |
|