Microinvest Форум Форуми Microinvest Форум
Microinvest Форум
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

касов сървър

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Microinvest Форум Форуми -> Предложения
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
Аргиров



Регистриран на: 13 Ное 2002
Мнения: 20

МнениеПуснато на: Сря Дек 13, 2006 23:44    Заглавие: касов сървър Отговорете с цитат

Не може ли в Касов сървър да се задава някоя максимална пределна сума , над която да не се изпращат данните към фискалния принтер.
Така ще може да се избегне неволна грешка на оператора и писането на сторно.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Виктор Павлов
Microinvest
Microinvest


Регистриран на: 12 Авг 2002
Мнения: 21081

МнениеПуснато на: Чет Дек 14, 2006 00:23    Заглавие: Отговорете с цитат

Каква сума например?
Какво правим с мебелните фабрики, които пускат доста високи суми за отделни сделки?
И ако сметката се състой от 100 реда по 100 лева, къде да се прави проверката / спирането?
Напишете ни как си представяте действието на продукта за да търсим решение...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Аргиров



Регистриран на: 13 Ное 2002
Мнения: 20

МнениеПуснато на: Пон Дек 18, 2006 23:15    Заглавие: касов сървър Отговорете с цитат

Сумата да може да се задава.Например за едно заведение или магазин тя може да е 500 или 1000лв.За склад - 6000лв.
Засечката може да е в общата сума на поръчката.
Идеята ми е при натоварена работа или разсеяност на оператора да не се допускат грешки от типа да се изпишат примерно 5000 бр. водка и т. н. и това да се запише в фискалната памет.После идва писане на сторно ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Виктор Павлов
Microinvest
Microinvest


Регистриран на: 12 Авг 2002
Мнения: 21081

МнениеПуснато на: Вто Дек 19, 2006 08:42    Заглавие: Отговорете с цитат

Добре, донякъде съм съгласен с Вас. Напишете сценарии обаче как да се държи продукта, ако имате 100 реда по 100 лева, т.е. всеки ред е под сумата, но общия тотал я надминава. Нопишете стъпка по стъпка какво да прави програмата.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Щирлиц



Регистриран на: 05 Мар 2005
Мнения: 285

МнениеПуснато на: Сря Фев 07, 2007 22:10    Заглавие: . Отговорете с цитат

Виктор.
Може би питащия има в предвид да се указва някакъв критичен праг, при който да се връща запитване към касиера за потвърждение. Някакъв различен прозорец, който при големи суми да привлича вниманието на оператора, за да му се даде възможност при грешка да направи корекция преди последния Тотал. Но това не мисля, че е удачно да се прави в "Касов сървър". По-скоро ще е удачно да се включи като опция в "Склад", "Склад про" и "Коктейл"...

Например един "Коктейл", сложен да работи в сладкарница. Сервитьорката от бързане е тракнала 200 Кока-Кола вместо 2, и праска тотала с добре оттренирано движение... "Коктейла" съобразява критичния праг (например за заведение може да е 50 лева), и в един красив червен прозорец иска второ потвърждение например с клавиш от клавиатурата, който е най-близо до този за тотала, но да не е същия клавиш де. ... Сервитьорката спира на пауза за малко, след 3 секунди съзерцаване на екрана успява да "включи на скорост", и след задължителното пляскане по челото (ах, колко съм тъпа) прави корекция на поръчката. Разбира се този критичен праг от 50 лева не е гаранция, че сервитьорката няма да пропусне така 60 коли по 0.80 лева, но поне ще е някаква пречка за големите грешки.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Виктор Павлов
Microinvest
Microinvest


Регистриран на: 12 Авг 2002
Мнения: 21081

МнениеПуснато на: Съб Фев 10, 2007 11:14    Заглавие: Отговорете с цитат

За да избягнат тази грешка, нека да активират "Прозорец за разплащане с ръчно попълване на сумата" и тогава програмата ще поиска оператора да въведе сумата при приключване на документа. Ако оператора види, че програмата иска да се въведе например 100 лева, то той ще се усети. Защото за едни праг е 100, за други 1 000, за трети 10 000, а понякога и трите едновременно!

Това, което искам да кажа е следното - няма универсален начин за контрол на грешките и защита от неправилна работа. Също така, ние не искаме да правим "мънички червени мигащи прозорчета", както от програмите от преди 10 години, които да предупреждават за едно или друго и непрекъснато нещо цъкаш. Най-важното е продуктите да могат да работят правилно и да правят отчети, другото е обучение и подбор на персонала. Защото аз познавам много обекти с наш софтуер, където такива проблеми няма и на тях не им трябват мигащите прозорци. Обърнете внимание, че това също може да се направи и на касов апарат и там защита няма. Така, че нека да се съсредоточим върху управленческите функции на продуктите и тяхната приложимост.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Щирлиц



Регистриран на: 05 Мар 2005
Мнения: 285

МнениеПуснато на: Вто Фев 13, 2007 19:03    Заглавие: . Отговорете с цитат

Теоретично няма как да сравняваме касов апарат с компютър. Ресурсите и софтуера са на много различно ниво.

Практично - поне на някои модели апарати - при фискализация след въвеждане на булстата (най-важното нещо) апарата бибитка един път, и иска потвърждение, но не с тотала, защото за програмиста е като втора природа да потвърждава въведеното с тотал, ами с друг клавиш, намиращ се наблизо. Затова и дадох примера така. Защото това е работеща система. ... С изключение на онзи колега, дето много обичаше да си програмира в апаратите неговия булстат, а не този на клиента... Но той беше патологичен случай.

Въпросния "критичен праг" - съм го виждал като понятие в други програми за търговски обекти. Най-често се ползва критичен праг за оставащото количество, за да се използва компютъра и за подсещане на управителя коя стока е на свършване, и да се сети да даде заявка. ... Тук спора "за едни критичното количество е 2 автомобила, а за други - 1000 крушки" например. Но нали затова е панела за настройка на програмата - за да се избират стойностите, с които всеки персонално да си работи.

Но си прав за едно нещо - в касовите апарати няма такава настройка. Ако имаше - може би щяха да се избегнат много грешки, като онази лелка, дето в първия работен ден тракна 333333 лева (на три пъти въвеждала "единиците", за да влезе в режим Продажби) на павилион за закуски.

Едно е да има такава опция в програмата, но да не се използва, и съвсем друго е - да я няма въобще. ... Възможно е да се направи с 40-50 реда код. Разбира се последната дума остава за вас.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    Microinvest Форум Форуми -> Предложения All times are EET (Източна Европа)
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov