Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
rumbata
Регистриран на: 13 Дек 2006 Мнения: 299
|
Пуснато на: Чет Май 14, 2015 20:21 Заглавие: |
|
|
Здравейте,
Според мен дискусия във форум трудно се прави особено при толкова сериозна тема. Имаме прекалено много въпроси и ще е интересно да се направи среща и да се обсъдят тези въпроси.
Другия вариант е пишем и вие решавате, но ни пускате пробна версия да видим за какво става въпрос и да се направи среща преди излизане на официалната версия. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
rumbata
Регистриран на: 13 Дек 2006 Мнения: 299
|
Пуснато на: Сря Май 20, 2015 13:02 Заглавие: |
|
|
Ето един казус, който все се чудя как да го реша.
Клиент ми оставя стока на консигнация и аз няма как да а заведа коректно ако използвам модул Доставки.
Това се случва редовно и по принцип не искам да ми бърка реалните доставки.
Моля за решение. Винаги съм мислел, че както има модул Консигнация Даване, Връщане, Отчитане, така трябва да има Консигнация получаване и тн.
С МОДУЛ ДОСТАВКИ това не е редно да се прави, ако ще да го приемем като доставка по сметка или тн. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
alfman
Регистриран на: 10 Юли 2014 Мнения: 122
|
Пуснато на: Чет Юни 18, 2015 01:26 Заглавие: |
|
|
В последната версия има проблем, когато се работи в режим на средно претеглена цена цените на повечето артикули си остават последна доставна цена, която е въведена при доставка и не се осредняват, а и така оборотките отиват на май...... си, на по старите версии от 2013 тези проблеми ги нямаше. И аз съм съгласен че ценовите правила са за "ремонт" но това няма как да стане с една версия а в течение на времето
Ето например последният път исках да добавя група артикули които ако присъстват в поръчката в повече от един брой да ми добавя подарък стока на нулева стойност - става ама само ако на един ред от поръчката количеството е 2 за един артикул от групата иначе в комбинация един артикул от групата + друг артикул от групата = абсурд и нищо не става
Една суперновост и удобство ще е ако може да се синхронизират две различни бази ползващи едни и същи или различни номенклатери сега това става с експорт и импорт, но ще е много по лесно като се зададе път до двете бази и да се посочи например дали искаш да трансферираш нещо от едната към другата като количество на номенклатура или документи(продажби, доставки, заявки и пр.) или да направиш синхронизация на количествата по обектите ако работят офлайн, или да направят синхрон на новите стоки или партньори създадени от двете бази като да може да се отбелязва с отметка двупосочен ли ще е обмена(мужду двете бази) или еднопосочен (от едната към другата) |
|
Върнете се в началото |
|
 |
Виктор Павлов Microinvest

Регистриран на: 12 Авг 2002 Мнения: 22014
|
Пуснато на: Чет Юни 18, 2015 07:57 Заглавие: |
|
|
Нека да разгледаме всички точки по отделно:
1. Не е отчетен проблем при следните цени. Нека да разгледаме конкретната база от данни и конкретните стоки;
2. За ценовите правила е много важно да може да се зададе правилен критерий, който е "разбираем" за програмата. Понякога критериите "принадлежност" и "количество" се пресичат, но не могат да работят заедно. Например може количеството да е 10 броя, но разпределено в 3 групи...
Синхронизирането между базите е интересно, проблемът е по какъв критерий се определя дали номенклатурата е същата. _________________ Клиентите на Microinvest по света: http://www.microinside.ru |
|
Върнете се в началото |
|
 |
alfman
Регистриран на: 10 Юли 2014 Мнения: 122
|
Пуснато на: Чет Юни 18, 2015 23:07 Заглавие: |
|
|
.......Синхронизирането между базите е интересно, проблемът е по какъв критерий се определя дали номенклатурата е същата......
може да се направи ако базата е от SQL server номенклатурата може да има регистърно име и от там да се определи нейната структура, всъщност ако базите са в SQL server и сега може да се синхронизират и обединяват въпроса е това да става през програмата или допълнителна като архи про |
|
Върнете се в началото |
|
 |
Виктор Павлов Microinvest

Регистриран на: 12 Авг 2002 Мнения: 22014
|
Пуснато на: Пет Юни 19, 2015 07:42 Заглавие: |
|
|
Въпросът е друг. Как точно ще синхронизирате следните две номенклатури (код - име, примерите са от реални бази):
1268 - Натурален сок Queens Портокал
и
553 - СОК ПОРТ НАТ 1Л
По какъв критерий ще разберете, че това е един и същи артикул, въведен от двама различни управители на магазини? _________________ Клиентите на Microinvest по света: http://www.microinside.ru |
|
Върнете се в началото |
|
 |
alfman
Регистриран на: 10 Юли 2014 Мнения: 122
|
Пуснато на: Пет Юни 19, 2015 16:03 Заглавие: |
|
|
един артикул може да има много идентификации като код на стока, сериен номер. баркод и пр. В даденият от теб пример може да се търси съвпадение по БАРКОД и от там да се тръгне в коя база как ще се синхронизира код на артикула или наименованието зависи от интерфейса как ще се модулира може и да останат като отделни единици и потребителя да ползва опция съвпадения след синхронизация и от там да се реши кой от двата артикула ще ползва БАРКОДА, т.е има океан от идеи и решения но това изисква много време и труд за това по-горе казах. че би станало с няколко обновления или с нова програма добавка като Архи Про, която да се развива във времето. Но ако се има желание да се постигне тази цел трябва да се се започне от някъде нали? |
|
Върнете се в началото |
|
 |
azrod
Регистриран на: 17 Май 2008 Мнения: 1756 Местожителство: Пловдив
|
|
Върнете се в началото |
|
 |
Виктор Павлов Microinvest

Регистриран на: 12 Авг 2002 Мнения: 22014
|
Пуснато на: Съб Юни 20, 2015 14:35 Заглавие: |
|
|
Добре, но ние нали направихме автоматичното построяване на номенклатурите чрез общ сайт?
Защо не се използва тази технология, която принципно работи?
Защо трябва да се прави нов модул, ако това вече е реализирано?
Какво от съществуващите функции не е достатъчно? _________________ Клиентите на Microinvest по света: http://www.microinside.ru |
|
Върнете се в началото |
|
 |
alfman
Регистриран на: 10 Юли 2014 Мнения: 122
|
Пуснато на: Нед Юни 21, 2015 10:16 Заглавие: |
|
|
"направихме автоматичното построяване на номенклатурите чрез общ сайт"
Това съм го пропуснал дайте линк моля, пък колко работи ще разберем и доколко е реализирано. Явно рекламата му е слаба и не се набляга толкова колкото на другите продукти. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
Spearfish
Регистриран на: 03 Фев 2015 Мнения: 7
|
Пуснато на: Пон Юни 29, 2015 10:21 Заглавие: |
|
|
Аз имам две предложения:
1
Неограничена възможност за създаване на потребителски куерита.
Първи пример: В момента за да направя един прост ценоразпис ми се налага да комбинирам две справки в трети файл.
Втори пример:
Когато ми звъннат с въпрос. "имаш ли наличност от това?", правя едно куери. От страна на клиента в 99% от случаите следва въпрос - а колко струва? Не мога да кажа, защото куерито с наличностите ми дава само доставната цена. Трябва да направя второ куери за продажните цени.
Не, че не се получава. Но е наистина неудобно.
Ако бъде освободено правенето на потребителски куерита, които да можем да си записваме като любими, този проблем ще отпадне. Нещо повече, така на практика ще можем много по-лесно да интегрираме обмена между различни интернет комерс платформи.
2.
Работата със авансови плащания и фактурирането им също е затруднено. Не виждам смисъл въвеждането на стоки "авансови плащания" и сложна процедура с издаването на фактури.
Това с авансовите плащания е само един пример за проблем. След инсталирането на програмата се оказа, че работещите с нея трябва да помним някакви малки "рецептички" за заобикаляне на ограниченията в софтуера. Рецептичките не са една и две и наистина не е удобно, а и се налага да ги помним.
Поздрави на екипа,
Иван |
|
Върнете се в началото |
|
 |
azrod
Регистриран на: 17 Май 2008 Мнения: 1756 Местожителство: Пловдив
|
Пуснато на: Пон Юни 29, 2015 20:47 Заглавие: |
|
|
По първа точка - много добре, ама само вие и може би още 5 човека ще можете свободно да си пишете куерита, и да не кажа още колко ще се мъчат да пишат ГРЕШНИ куерита. Всяка база си има особеност, нали не очаквате производителят на софтуера да седне и да ви ги разкаже всичките особености? Ако смятате, че е така пробвайте с 1С. Супер уникална среда за създаване на каквито и да е справки, цени и така нататък. Ама трябва да наемете точния програмист иначе стават само мацаници с неясен край... Ако прекалено добре се справяте с писането на справки можете да си правите потребителски такива, лично аз ще ви изпратя един xml само че времето, което трябва да отделите за да го разучите и как да вградите справката вярвайте ми ще ви струва мнооооого повече от 30-те евта дето ще ви поискаме за справката.
По 2. дайте пример какви рецептички помните за да заобиколите ограниченията. Сигурен съм, че ще намерим по-елегантен начин да решим проблема ви. _________________ CompAssist BG - дистрибутор на Microinvest за Пловдив
Стари версии на програмите изпращам само на мои клиенти!
d.chukalov@compassistbg.com
0877/399177 |
|
Върнете се в началото |
|
 |
alfman
Регистриран на: 10 Юли 2014 Мнения: 122
|
Пуснато на: Пет Юли 03, 2015 14:41 Заглавие: |
|
|
Ще е хубаво и в новия склад да има следното подобрение:
При отваряне на прозорец с редакция на документ много често потребителят търси не по номер на документа, а на партньора, но един път влезнал ли си и ако се окаже, че не това е желаният документ, за да не излизаш ползваш стрелкичките от долу за преминаване към следващият документ, само че преминаваш на следващият номер документ, а не на следващият документ на партньора. Та в този контекст ще е хубаво да има една опция с филтър за чекване - преминаване към следващ документ #партньор #номер
Друго за, което се сещам е, че програмата има даване на консигнация и отчитане на консигнация. Няма само че опция за получаване на стока на консигнация, т.е. да получиш стока от друг партньор тя да бъде заприходена на момента но без промени в касата, а след приключване и след отчета да се види какво се връща и какво е останало заприходено и какво се плаща и променя в касата на обекта. Много ще е удобна за търговци работещи с вестници. Аз сега съм си направил един екселски вариант и при приключване на подобен случай отчитам и после импортвам в микрото, но ще ми е много по удобно да ползвам само микроинвеста  |
|
Върнете се в началото |
|
 |
rumbata
Регистриран на: 13 Дек 2006 Мнения: 299
|
Пуснато на: Съб Юли 18, 2015 08:36 Заглавие: |
|
|
Друго дребно но важно нещо което може да се оправи според мен е да се сложи ред дата в прозореца за разплащания.
С постоянно закъснелите плащания се случва да ни питат от еди коя си дата до еди коя си дължим пари. Това може и с периода да се направи, но ако има дата като дам партньор и маркирам датите ще е по бързо и лесно. Има и други причини има партньори със много забавени плащания и така ще е по прегледно като ги сортираме и т.н.
Друго важно вече питане.
Как мога да слея две бази от два периода аксеска или sql. Какво имам предвид. Имам база от 1-15-то число и от 16-31 число и и искам да ги обединя. Това само с прехвърляне на операции ли става или има начин да ги съединя в пълен размер. Ако сега не е решено може ли да се помисли в бъдеще защото като трием периоди и пазим бази после търсене на нещо в дълъг период назад е много трудоемко.
Който може да сподели нещо по въпроса. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
azrod
Регистриран на: 17 Май 2008 Мнения: 1756 Местожителство: Пловдив
|
Пуснато на: Съб Юли 18, 2015 23:32 Заглавие: |
|
|
В редакция - разплащания - разплащания има филтър по дата най-горе в периода. Но пък и да нямаш дата пак може да се видят всички неплатени като пишеш името на партньора и сложиш отметка долу на Филтър.
За обединяването е най-лесно с обмен на операции, но след изтриването на периода трябва да се сложат коректни номера на документите. Няма значение от каква в каква база данни ще експортираш/импортираш. Смисъл триеш днес период и след като няма номера за документите се взимат документи пак с начална номерация от 1 ... _________________ CompAssist BG - дистрибутор на Microinvest за Пловдив
Стари версии на програмите изпращам само на мои клиенти!
d.chukalov@compassistbg.com
0877/399177 |
|
Върнете се в началото |
|
 |
|