Microinvest Форум Форуми Microinvest Форум
Microinvest Форум
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

Бракуване и ретур на стоки в Склад Про

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Microinvest Форум Форуми -> Склад Pro
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
sbolcheva



Регистриран на: 31 Окт 2014
Мнения: 18

МнениеПуснато на: Пет Юни 28, 2019 09:10    Заглавие: Бракуване и ретур на стоки в Склад Про Отговорете с цитат

Здравейте,
Моля за коментар и съвет по следния казус:

Бракуване на стоки - при бракуване на стоки съответния търговец издава протокол за брак в програмата, който автоматично бракува и подважда стоката. В последствие обаче, търговеца получава Кредитно известие от доставчика на стоката, което при въвеждане на КИ бракува стоката повторно. КИ по цена не е възможно, тъй като това води до изкривяване в стойностите на доставните цени. Какъв е възможния вариант на обработка на бракувана стока, който би бил едновременно законово издържан и технически изряден?

Рекламация при клиент - отново се получава дублиране, тъй като при посещение от търговец при даден клиент, той въвежда Рекламация. На основание тази рекламация, сме длъжни да издадем съответно Кредитно известие, което е по стоки. Отново се получава дублаж, връщаме стоките с рекламацията и след това с Кредитното известие по стоки.

И в двата случая единствената ни възможност е да анулираме първичния документ, което обаче е нарушение, като действие.

Още един детайл, при работа с клиенти на ретур е възможно от дадена рекламация част от стоките да се заменят, а част от тях да се бракуват - възможно ли е да бъдат разграничени тези два процеса?

Благодаря предварително за съдействието.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Виктор Павлов
Microinvest
Microinvest


Регистриран на: 12 Авг 2002
Мнения: 21126

МнениеПуснато на: Пет Юни 28, 2019 09:18    Заглавие: Отговорете с цитат

Тук има много глобален проблем с процесите.
Брак е когато ВИЕ бракувате стоката и никакъв доставчик не участва.
КИ е когато ДОСТАВЧИКЪТ си взема стоката обратно (или ви компенсира за цена, количество или нещо подобно).

Ретур е термин от тениса, когато другият играч отвръща на удара. Може би имате предвид Рекламация, Връщане? Какво точно влагате в този термин?
_________________
Клиентите на Microinvest по света: http://www.microinside.ru
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
sbolcheva



Регистриран на: 31 Окт 2014
Мнения: 18

МнениеПуснато на: Пет Юни 28, 2019 09:35    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте,

Ясно съм обозначила, че всъщност става въпрос за Рекламация.

И въпросът ми е - кой е докуменът, който се издава, когато той връща дадена стока към нас - и когато топчето за тенис се връща в нашия склад, не трябва ли да го осчетоводим с Кредитно известие за стоки?

Моля за по-конкретен отговор на така зададените глобални въпроси.

Относно брака - естествено е, че ние *бракуваме* дадена стока, издаваме Протокол на Брак, което служи за основание за получаване на Кредитно известие за съответната стока от доставчик, което дублира това действие в Склад Про.

Детайла с използвания в търговски смисъл термин "ретур" - работа със стоки, които се подменят безуслово при клиентите при нужда и не носят риск за тях като търговци, е просто технически дали би било възможно да се разграничи *подмяна* /пр. връща се в склада едно кисело мляко от рафта в даден магазин и се подменя със същото такова, но с по-дълъг срок/ и *рекламация* /връща се в склада, не се заменя и се издава съответния счетоводен документ.

Благодаря!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Виктор Павлов
Microinvest
Microinvest


Регистриран на: 12 Авг 2002
Мнения: 21126

МнениеПуснато на: Пет Юни 28, 2019 09:38    Заглавие: Отговорете с цитат

Опишете какви данъчни (или стокови) документи получавате за всяка операция. Направете го с примери, Стока А, количество 10 броя и след това действията с него...
_________________
Клиентите на Microinvest по света: http://www.microinside.ru
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
sbolcheva



Регистриран на: 31 Окт 2014
Мнения: 18

МнениеПуснато на: Пет Юни 28, 2019 09:43    Заглавие: Отговорете с цитат

Клиент Х заявява на търговеца в обекта, че има от получени общо 10бр кисело мляко, 2 бракувани с изтекъл срок и 2 с кратък остатъчен срок, които би искал да замени.

Какъв е документът, който издава търговеца, с който ни информира за действието на клиента? Рекламация ли?

Когато тези кисели млека се върнат в склада - с какъв документ се приспада задължението на клиента Х?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Виктор Павлов
Microinvest
Microinvest


Регистриран на: 12 Авг 2002
Мнения: 21126

МнениеПуснато на: Нед Юни 30, 2019 12:18    Заглавие: Отговорете с цитат

Вие клиента или търговеца сте?
Ако вие сте търговеца, то клиентът прави Рекламация към вас и стоката се връща в склада. Клиент не бракува стока, той може само да я върне. За да бракува стока клиентът, той трябва да си я купи и след това да я бракува за своя сметка.
_________________
Клиентите на Microinvest по света: http://www.microinside.ru
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    Microinvest Форум Форуми -> Склад Pro All times are EET (Източна Европа)
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov